marți, 27 mai 2008

Copiii de pe mess


Este un articol cu multe cifre, dar daca aveti rabdare pana la final veti avea o surpriza. Am in lista de messenger aproximativ 214 oameni. In permanenta. la o ora absolut normala din zi sunt cam 32 de oameni. Asta inseamna mai putin de 10%. Din acesti 10%, tin contactul permanent cu cel mult 10 oameni(vorbesc constant sau ocazional), restul fiind de la mediu la rar. Din acestia 32, asadar cam 10 oameni imi citesc status-ul la un interval de timp de aproximativ 20 de minute. Ceilalti sigur se uita, cel putin odata, cand intra(de cele mai multe ori) la status-ul aproape al fiecaruia on-line de pe net. Restul sigur se uita la poza de la avatar. Si daca poza de la avatar ii atrage cu ceva sigur o sa se uite la status. Si daca le place statusul, sigur, intra in vorba cu tine sa te intrebe mai multe. Pentru ca, cu totii ne-am saturat de omniprezentele statusuri gen "da mai departe daca nu este emo, manelist, rocker" etc. sau "contul de yahoo va fi de desfiintat de catre Cacat Vasile, presedintele Yahoo worldwide", dupa care urmeaza o replica inteligenta a lui C.Vasile gen" Yahoou' va fi inchis, daca nu dati mass".

Asadar am spus ceva de statusuri; am adus in discutie, pentru ca toata lumea este satula de statusul @work sau UN VERS DINTR-O MELODIE IDIOATA CARE SA DUCA LA PAGINA DE HAIFAIV.

Poza pe care o alegi poate sa te ajute foarte mult; pentru ca toata lumea este satula de poze CU BOT SI CARE SE UITA IN GOL.

Deci, in concluzie, un status, cat de cat diferit si o poza care sa fie in concordanta cu statusul pot schimba multe. De ce am tot batut campii cu detaliile astea pana acuma...pai saptamana trecuta am desfasurat un mic experiment cu messengerul. M-am gandit la postarea unor cometarii(la status) gen teasing. La avatar am pus poza cu un mic alien pe care il am de anul trecut si l-am botezat, generic, Ion. Campania (este mult spus), s-a desfasurat in doua etape: prima dintre ele cand incercam atragerea atentiei catre Ion cu statusuri gen: Ion este prietenul meu, Ion este singur, Fetelor, Ion poate fi al vostru(repet,poza pe toata durata saptamanii nu am schimbat-o). Dupa ce a trecut o saptamana am schimbat putin ideea...si am folosit mesaje precum Ion are numar de Orange, suna-l pe Ion, ia vezi, ce face Ion? etc.

Rezultatele au fost urmatoarele(va las pe voi sa judecati): din cei 10 cu care vorbesc aproape constant m-au contactat 5 (50%), iar din restul de 22(10+22=32-lista permanent online) m-au intrebat de el aproximativ 7 persoane (40%); cele 12 persoane sunt diferite-si baieti si fete, desi mesajele erau mai mult targetate pe segmentul feminin, daca pot spune asa. Deci, per total, 12 persoane din cele 32-aproape 50%. Si nu am dat mass-uri sau nu am intrat eu in vorba sa le prezint ideea mea cu Ion.

Concluzia este una destul de simpla: de multe ori am auzit reprosuri, in cadrul Olimpiadelor, ca s-a folosit mult advertising(inclusiv noi am primit). Dar nu stiu daca o serie de virale care circula pe net pot fi considerate advertising; din cate am auzit, la mai toate agentiile de PR, multi clienti vin sa ceara ajutorul pentru ca nu au fonduri suficiente pentru o campanie integrata de advertising...si ma intreb...de ce nu se foloseste si messengerul pentru a ajuta la promovarea unui anume produs, idee sau campanie? De ce numai metodele clasice gen afisul pe site, promovarea gen spam sau pitch letter? Toate acestea costa....messengerul este gratis...insa ar trebui folosit cu moderatie, doar ca metoda alternativa la toate enumerate mai sus, pentru ca, altfel iti pierzi din credibilitate.

O sa revin cu un studiu de caz si asupra haifaivului.

8 comentarii:

Anonim spunea...

clar nu mai pun statusuri cu "@work" de acum :P....foarte dragut...Da!mess-ul ar putea fi un canal suplimentar de promovare,publicitate sau doar de a atrage atentia asupra unor lucruri...cum s-a intamplat acum cu mine de ti-am citit "studiul de caz":)Pupici multi...tot inainte

Anonim spunea...

Interesant stilul tau.Este un mod interesant si persuasiv de a atrage popularitatea.Care da sau nu roade intotdeauna.

Make spunea...

Multumesc mult anonim. Eu sper sa vin si cu un studiu la cateva pagini de internet si la publicitate care inca nu se foloseste...acuma sunt inca in cercetare

Ioana Mihalcea spunea...

Geniala idee!! Sunt de acord cu tine. Totusi tre sa ne gandim ca nu toata lumea sta pe mess si daca ar folosi metoda asta pentru publicitate ar fi atinsa doar o mica parte a publicului tinta. Spre exemplu foarte multi lucreaza si nu mai au timp sa intre pe mess decat ocazional. Ce sa mai vb despre cei care nu fol messu..sunt destui..

Sunt curioasa ce o sa iti releve studiile despre hi5..:D

Rere spunea...

ia gandeshte-te un pic, cum ar fi sa vezi la un status:"noul detergent lichid Unilever, click aici". La inceput poate ai face-o, ca te-ai gandi ca sigur, nu e detergent, si o fi vreun fel ciudat de teasing, dar dupa aceea?oricum s-ar ajunge la saturatie int-un ritm de mii de ori mai rapid decat la tv/pe net. Oricum, deocamdata, messul ramane doar un mijloc prin care poti face self-advertising(cu haifaiv, sau cu linkuri catre blog, chiar si cu avatarul/statusul simplu)

Make spunea...

Rere doua chestiuni: ma refeream in articol mai mult la partea de relatii publice a unei campanii...de promovare a unei imagini(de constientizare eventual), dar ai dreptate la partea de self-advertising; d-asta ar trebui stabilit intotdeauna un target(desi este dificil cateodata).

Anonim spunea...

Hai sa-ti expun urmatoarea manevra sa-mi zici ce parere ai :

- se creaza un id de messenger care sa contina numele firmei

- se cotrobaie prin mailuri (mai ales prin spam-uri) si se copiaza toate adresele de la campul "to" intr-un document text

- se sorteaza adresele in "adrese de yahoo" si "restul" (operatiune care dureaza, am adunat aproape o mie de adrese)

- se adauga la contacte in noul ID creat toate adrese de mail de yahoo

- se posteaza status cu site-ul firmei sau un site care trebuie promovat


Urmeaza urmatoarele 3 variante :

- ma adaugi si astepti sa te bag in seama, intre timp imi verifici antet profilul, imaginea si statusul

- nu ma adaugi ca esti un cretin care nu adauga decat cunoscuti (cu toate ca daca as fi cunoscut tie si nu te-as anunta ca te adaug tot mi-ai dat deny ca esti un cretin)

- nu ma adaugi ca nu intrii pe ID-ul de mess corespunzator email-ului

- ma adaugi si te bagi in seama cu mine sa ma intrebi care-i treaba de te-am adaugat.

Rezultatele sunt in proportie de 80% pozitive (ma adaugi si-mi controlezi statusul)

Cota mea de piata creste cu 10%-15% si notorietatea undeva proportional cu cei care au intrat pe link (nu toti baga de seama ce link au urmat, doar 90% din ei).

Felicitari! Daca in lista de mess vezi la cineva un status cu www.it-genetics.com sau www.papagali.info sau www.consiliereauto.ro inseamna ca esti o "victima" a programului meu de advertising prin messenger inceput inainte sa scrii tu postul :p

Make spunea...

Genian Fanu