duminică, 11 noiembrie 2007

"Italienii, fratiorii nostri" ????


Ceeeeee??? Deja a compus domnul doctor Costi o manea ca sa imbuneze Italia? Sau pe noi? Si a fost stire la 3 ziare si o televiziune? (inclusiv pe prima pagina a ziarului Libertatea ????? )...dar vai..pai unde se ajunge..? Voua va place ce se intampla in Italia? Va convine ca acelasi lucru, doar ca nu are aceeasi amploare se intampla si in Spania, Franta, Belgia, America? Va convine ca romanii sa fie asociati cu tiganii si bagati in aceeasi oala? Va convine sa vedeti cum imaginea "idilica" a Romaniei este, pe zi ce trece, din ce in ce mai buna...si mai buna...? Va place sa vedeti gafa dupa gafa a guvernului Tariceanu si in special ale lui Cioroianu si primului ministru care pleaca afara sa pledeze, vezi Doamne, pentru noi, sarmanii si vorbeste cu un urmarit general dat prin Interpol care este seful tiganilor din Italia? Nu v-ati saturat de aceleasi texte, aceleasi idei ca gata suntem rasisti...drepurile omului...discriminare...DAR AIA CAND AU FURAT..AU VIOLAT..AU DISTRUS..AU ARS..AU SCUIPAT...AU INJURAT...AU RUPT...AU DAT FOC...S-AU BATUT...NU S-AU GANDIT LA DREPTURILE OMULUI?

Asta imi aduce aminte de o intamplare petrecuta in Polonia in anul 1997...acum mai bine de 10 ani, cand eram cu ai mei la o carciuma si ne-a intrebat cineva de acolo de unde suntem..si noi am raspuns din Romania..la care reactia omului, aratandu-se surprins a fost "Dar cum sa fiti din Romania, ca nu aratati a tigani?". Acum 10 ani de zile...Va rog sa imi comentati si sa imi spuneti ca sunt rasist..ca am ceva cu oamenii astia..ca sunt prea radical..ca ar trebui sa ma injure..dar macar sa stiu ca toate astea inceteaza si ca devenim o tara normala..A, si inca ceva..Observati ca, in ultima perioada, manelistii au devenit adevarati purtatori de imagine pentru tigani? Ca produc anumite texte pentru a ilustra, exact viata pe care compatriotii nostri incearca sa o duca? Oare ii ajuta? Sau ne face pe noi sa ii inganam?

3 comentarii:

Aniela spunea...

Nu, nu imi convine nimic, uneori ma intreb daca se mai merita sa ma incapatanez sa cred ca as putea schimba ceva. Practic ce s-a intamplat cu Mailat a fost picatura care a umplut paharul. am fost acum un an in Roma si vorbeam in italiana, oamenii ma intrebau de unde sunt le spuneam Romania si ma intrebau ca ce acum ne invata si italiana ca sa venim sa le luam locurile de munca. M-am simtit ingrozitor. Explicatiile au sunat ca simple scuze si am plecat cu un gust amar. In niciun caz nu am sa plec capul pentru ca sunt roman....ai deschis un topic pe marginea caruia sunt atatea de spus...

Andreea Mitan spunea...

Hai sa ne suparam si sa plecam toti de-aici, ca tot n-o sa schimbam nimic! Hai sa aruncam toata vina pe tigani pentru ca, nu-i asa, ei ne fac de ras, ai nostri sunt toti baieti buni!

Mai asteptati vreo 10 ani si sa-mi spuneti dupa aceea daca va plac chinezii (asta in conditiile in care se planuieste construirea celui mai mare Chinatown din Europa in zona Galati-Braila).

Andreea Mitan spunea...

Mai asteptati cativa ani sa vedem daca nu cumva chinezii sunt fratii nostri cei adevarati. Tot se aude ceva de un mare Chinatown in zona Galati-Braila.

Lasati-i pe italieni, cu ei reusim sa ne impacam noi daca gasim niste baieti destepti care sa aranjeze ploile. Dar cu ceilalti ce facem? Ne adaptam noi la ei sau ei la noi? Tare mi-e ca noi o sa invatam sa nu-i deranjam, pentru ca au o cultura mai tare decat a noastra, la care nu cred ca va accepta vreunul ajustari balcanice.