marți, 11 decembrie 2007

Bucharest Nord- Wien Vestbahnhof

Un drum lung de aproape 20 de ore...prin 3 tari...Romania, Unagaria, Austria. La toate trecerile de vama nimeni nu te verifica, decat daca ai pasaportul...vamesii unguri, desi nu vorbesc romana, inteleg foarte bine, asa ca aveti grija ce le ziceti. Campia Panoniei este foarte periculoasa, pentru ca se urca albanezi si fura din cusete...Dar am ajuns cu bine. Obositi ca dracu, dar a meritat din plin. De ce este asa de frumoasa Viena? Am avut noroc cu aceasta excursie pentru ca am stat 7 zile..care au fost pline; jumatate platita de Ministerul Intercultural (al lor, ca la noi nu se poarta asa ceva).
Una peste alta sa incep cu inceputul...noi, ca tara, suntem la ANI LUMINA, departare, in spate(EVIDENT), de ei...sunt corecti...au strazi curate...sunt foarte primitori(desi se simte gena nemteasca)...au taxiuri numai mercedes e-klasse...barocul da pe afara la toate cladirile...au si elemente de gotic...viata de noapte este destul de slaba...berea si vinul sunt mai ieftine decat painea...bauturile fine au preturi de 10 euro...nu gasesti lucruri proaste(chiar daca vrei sa cauti in mod special)...muzeele sunt cu adevarat muzee(mari, cuprinzatoare, facute cu simt de raspundere)...caminele studentesti arata a hoteluri de 2-3 stele, doar ca au baia pe hol...oamenii nu sunt asa incruntati...metroul vine din 2 in 2 minute...totul straluceste...totul este civilizatie...totul este iluminat...totul arata EXTRAORDINAR de frumos...nu au noroi pe strazi...nu exista tigani, manele...se uita la noi ca la oamenii din lumea a 5a(NICI NU MA MIRA)...pana si kebabul este mai bun(probabil carnea lor nu latra ca a noastra).
Programul de vizitare a fost unul foarte plin, nici nu prea am avut timp sa respiram...ziua 1-duminica-stefans dom(catedrala in stil gotic), ziua 2-luni-sediul ONU, corul vienez care invata in fostul palat de vanatoare al lui Franz Iosef, ziua 3-marti-karlskirche-biserica inchinata eradicarii ciumei din Viena si Belvedere-locuinta printului Eugen de Savoia, ziua 4-miercuri-scoala de calarie din Viena, muzeul tehnicii, ziua 5-joi-Hochburg-palatul de iarna al monarhiei-biblioteca nationala, muzeul de stiinte ale naturii,joi seara-teatru, ziua 6-vineri-Schonbrun-palatul printesei Sisi, ziua 7-sambata-Gradina zoologica Schonbrun-locul de servire a micului dejun a imparatilor si gradina de vara. Asadar a fost frumos...Pacat ca s-a terminat ca eu, unul, as fi ramas acolo...
P.S. Daca vreti poze sa imi spuneti ca am facut din plin.

Anonim spunea...

intr`adevar, la viena a fost .. prea tare, ca sa ma exprim in limbaju` de toate zilele (si care e la nivelul tuturor maselor)... si... la mai multe ! :D apropo, reusite blogurile :) ade` pwp :*